torstai 5. toukokuuta 2016

Kun mittari kääntyy punaiselle

Tämä päivä on ollut niin sanotusti yksi niistä päivistä. J on kiukutellut koko hemmetin päivän, ihan kaikesta. Ei nukkunut päiväunia vaikka 1,5h sitä kyllä sitkeästi yritettiin. Ei sitten millään. Jo eilinen ilta meni pipariksi samasta syystä, kun heppu sitten väsyneenä kiukutteli aivan kaikesta mahdollisesta, lentävistä ötököistä, häikäisevästä auringosta jne. J on sitä sorttia ipana joka ei ehkä ikänsä puolesta joo tarvitsisi enää niitä päiväunia, mutta ihan kaikkien mielialan ja viihtyvyyden takia tarvitsee. Ilta on sellaista hulabaloota ja tappelua väsyneenä että sitä ei jaksa Erkkikään katsella.

Aamusta asti pinnaani on venytetty äärimmilleen, kunnes se välillä napsahti poikki ja äänijänteeni olivat kovilla. Mä oon sellainen tyyppi etten tosiaan jaksa kärsivällisesti sanoittaa lapselle että äidillä on nyt tosi paha mieli kun et syö/pue/kerää leluja/kuuntele mitä sanotaan, vaan kun kärsivällisyys on menetetty niin mä alan valitettavasti korottamaan ääntäni. Äidiltäni olen tämän perinyt. Kun olen ensin sanonut 5 kertaa asiasta jota ei oteta kuuleviin korviin niin siinä loppuu vaan kärsivällisyys.

Oloa ei helpota keilapallo joka tuntuu olevan lujasti haarojen välissä ja nivuset jne mitkä lie nivelet ja luut jotka on jo toista päivää aivan törkeän kipeinä. Ainoa aktiviteetti joka ei satu mihinkään on vaakatasossa oleminen. Sitä vaan ei voi valitettavasti harjoittaa kiukuttelevan väsyneen uhmiksen kanssa niin paljoa kuin haluaisi, toisin sanoen ei ollenkaan. Tilannetta ei myöskään millään lailla helpota miehen yövuoroviikko jonka myötä olen illat yksin tuon kiukkupyllyn kanssa.

Nyt lapsi kuitenkin nukkuu. Mä antaisin valtakunnan jos saisin ottaa yhden lasillisen viiniä tai kylmän oluen. Vaan ei, lasissa on kylmää kuplavettä ja kipossa omenaviipaleita. Taidanpa alkaa selaamaan Netflixin tarjontaa itkuleffojen osalta. Aamulla noustaan vähän tätä aamua (klo 8:45) aikaisemmin ylös ja mennään ulos ainakin kahdeksi tunniksi riehumaan. Huomenna missio päiväunet toteutuu tai äiti ei pääse Prismaan. Sinne kun ei kiukuttelevan lapsen kanssa vaan voi mennä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano vaan, ihan rohkeasti!